شهید مهدی ذوالفقاری
نام پدر: رجبعلی
تاریخ تولد: 1345
محل تولد: رهنان
شغل: نجار
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 62/5/15
محل شهادت: کردستان
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان
زندگینامه
هفت ساله بود که به حرفهی نجاری پرداخت. تا کلاس پنجم ابتدایی درس خواند. به نماز و روزه علاقهی خاصی داشت. به مادرش گفته بود که از دست تو راضی هستم که از هفت سالگی مرا به نماز تشویق کردی.
جلوههایی از شهید
دائم در چهرهاش خنده و خوشرویی دیده میشد. در زندگی بسیار ساده و قانع بود. نسبت به پدر و مادر مهربان و خوشرفتار بود. نسبت به اقوام و دوستان بسیار رئوف و مهربان بود.
پیام شهید
ای ملت به پا خاسته تا آخرین نفس در مقابل کفر و الحاد و نفاق بایستید و آنان را نابود کنید تا مسلمانان دنیا نفس راحتی بکشند و بهتر خدا را عبادت کنند. از خط ولایتفقیه که ادامه دهندهی راه پیامبران و امامان است قویاً حمایت کنید.
وصیتنامه شهید مهدی ذوالفقاری
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
ما از خداییم و به سوی او بازگشت میکنیم.
همیشه آرزو داشتم که جزو سربازان امام حسین(علیهالسلام) باشم و ناراحت بودم که چرا در زمان ایشان نمیزیستم که او را یاری دهم، تا اینکه این جنگ تحمیلی ایران و با دولت بعثی وکافر درگرفت و امام عزیزمان فرمود: جنگ از الطاف خفیه خداوند است و این جنگ اسلام با کفر است.که من خیلی خوشحال شدم که اگر در زمان سالار شهیدان نیستم اما در این زمان میتوانم به ندای «هل من ناصر ینصرنی» او پاسخ مثبت دهم و من هم جزو سربازان امام زمان(عج) و از جنود الله باشم.
اینک که درخط مقدم جبهه حق علیه باطل هستم از خوشحالی در پوست نمیگنجم و شب حمله هم نزدیک است و برای آن شب روزشماری میکنم زیرا شهادت در آن شب آرزوی من است که به لقاءالله بپیوندم و درنعمتهای واسعه او غرق شوم. البته اول فتح، بعد شهادت. هرچند که امام فرموده است که تمام ملت آرزوی شهادت دارند و این آروز باعث شده است که پوزه ابرقدرتها و بعثیها و ستمگران جهانی به خاک مالیده شود.
ای ملت به پا خاسته تا آخرین نفس بر علیه کفر و الحاد و شرک و نفاق بتازید و آنان را نابود کنید تا مستضعفین دنیا نفس راحت بکشند و بهتر خدا را عبادت کنند، از خط ولایتفقیه که ادامه دهنده راه پیامبران و امامان است شدیداً حمایت کنید. امام خمینی ارواحنا لهالفداء را یاری کنید و از ولایت و زعامت ایشان دفاع کنید. نماز جمعه و جماعت و مجالس دعا و روزه را ترک نکنید و نگویید مستحب است و واجب نیست چون خداوند فرموده است بنده من به وسیله نوافل و مستحبات به من خیلی نزدیک میشود.
پدر و مادر، خواهر و بردارانم خواهش میکنم در سوگم خیلی بیتابی و شیون و زاری نکنید چون جای من عالی است و در جوار رحمت الهی هستم و منتظر همگی شما خواهم بود، پدرم مرا ببخشید از اینکه نتوانستم حتی گوشهای از زحماتتان را جبران کنم. در خاتمه از همه حلالیت میطلبم.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
با محبت؛ مهدی ذوالفقاری
تصاویر شهید


































